Boekhouder - Adviseur - Coach - Klankbord

De samenwerking met de klant

Goede samenwerking met je boekhouder is de basis voor een prettige en efficiënte afhandeling van je administratie. Waarom is een goede samenwerken belangrijk? 

Jij als ondernemer moet je kunnen focussen op je werkzaamheden. Een goede administratie hoort daarbij. Maar dit mag geen onnodige tijd kosten en je geen kopzorgen opleveren. Het samenstellen van een goede administratie is waar wij voor staan. Alles moet ordelijk en duidelijk zijn zodat je weet hoe je er financieel voorstaat. Dit doen wij graag ook op een voor ons prettige en efficiënte manier. 

Als we de zaken goed afstemmen heeft u minder zorgen en besteden wij geen onnodige tijd aan uw administratie. In onze ogen zijn de navolgende facetten belangrijk om goed te kunnen samenwerken.

 

Een goede boekhouding draai om een goede samenwerking.
De beste boekhouding bereik je door goed samen te werken met je boekhouder.

Samen zorgen dat je boekhouding compleet is

Iets waar aan de kant van de boekhouder veel tijd mee verloren gaat is het ontbreken van facturen of bonnetjes. Hier door komt, wat wij het liefst doen, een boekhouding in één keer verwerken, in gedrang. 

Op het moment dat er facturen of bonnetjes ontbreken moeten die alsnog worden opgevraagd. Met als gevolg dat wij meer tijd kwijt zijn aan de verwerking van je boekhouding. . Bovendien met als gevolg dat jij extra tijd aan uw administratie moet besteden om de facturen of bonnetjes alsnog te achterhalen. Hoe kan je dit voorkomen?

De discipline om hier zorgvuldig in te zijn is belangrijk om goed te kunnen samenwerken. Aanvankelijk zal je er aan moeten wennen maar op den duur bespaart het je tijd en geld.

Wil je helemaal efficiënt zijn wat betreft je facturen en/of bonnetjes, dan kun je deze als pdf of als foto direct naar je boekhouding toesturen.

Privé en zakelijk gescheiden

Het verwerken van een boekhouding draait om het verwerken van de mutaties in jouw boekhouding. Met als gevolg dat des te meer mutaties een boekhouding heeft des te meer tijd wij nodig hebben om het te verwerken met als gevolg meer kosten voor jou. Door een regelmatige samenwerking halen we de zaken die niet in je zakelijke boekhouding thuis horen er uit.

De grote boosdoener bij de hoeveelheid mutaties van je boekhouding zijn privé-uitgaven. Privé die via je zakelijke bankrekening lopen of zakelijke uitgaven die via je privé bankrekening lopen.  Beperk de privé uitgaven via je zakelijke bankrekeningnummer door per week of per maand voldoende geld over te boeken naar je privé bankrekeningnummer.

Hou ons tijdig op de hoogte om samen problemen te voorkomen

Als ondernemer komen er veel zaken op je af. Ten eerste de belastingdienst, Ten Tweede verzekeringsmaatschappijen, het UWV of de bank kloppen bij tijd en wijlen bij je aan. Ze komen met berichten, afrekeningen, kosten en verzoeken. Niet zelden is dit gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie. De nijging om dit (eerst even) naast je neer te leggen is niet meer dan gewoon. Dit is echter niet handig.  Ten eerste omdat er dan niets duidelijk word en ten tweede de kans om iets recht te zetten of je voor te bereiden kleiner wordt. Door goed samenwerken voorkom je problemen.

Zeker als het om zaken gaat die je kopzorgen bezorgen. Wij kunnen dan ten eerste de kopzorgen verminderen en ten tweede het probleem oplossen. Hou ons, al is het maar met een foto via Whatsapp op de hoogte. Is er niets aan de hand of de oplossing eenvoudig dan vertellen wij jou dat. Is er meer aan de hand dan kunnen we samen snel aan de oplossing werken.

Goed samenwerken is het begin van een goede boekhouding.

 

Een goede boekhouding draai om een goede samenwerking.
De beste boekhouding bereik je door helder samen te werken met je boekhouder.

Een goede samenwerking start met goed communiceren

Niets is zo belangrijk voor een goede samenwerking als een goede communicatie. Makkelijk je vragen kunnen stellen en snel antwoord krijgen. Om die reden besteden wij bij Enjamajo veel aandacht aan de communicatie met de klant. Hoe pakken we dat aan bij Enjamajo?

Om te beginnen zijn wij scherp op communicatie per Whatsapp of Messenger. Wanneer een vraag of probleem aan ons wordt voorgelegd reageren wij zo snel als mogelijk. Zelfs ’s avonds of in het weekend reageren wij, zodat u verder kunt of een beslissing kunt nemen.

Daarnaast worden zaken die u per e-mail aan ons voorlegt doorgaans de zelfde dag behandeld. Is dit niet mogelijk dan krijgt u een voorlopige reactie van ons en geven we aan wanneer we inhoudelijk kunnen reageren. Voor spoed zaken maken wij direct tijd vrij.

Telefonisch zijn wij voor dagelijkse zaken tussen 8:00 uur en 20:00 uur bereikbaar. Krijgt u geen direct contact met ons dan nemen wij meteen contact op wanneer dat mogelijk is.

Wanneer je het dan hebt over de beste manier van communiceren hebben wij het over Teams van Microsoft office. Videobellen, berichten en documenten delen en zowel op de telefoon als de computer bereikbaar.

Wanneer wij informatie verstrekken is het uitgangspunt dat wij dit per e-mail doen. Op die wijze kunt u de informatie later teruglezen en heeft u de gelegenheid aan aanvullende uitleg of vragen als retour op die e-mail stellen.

De snelste weg naar een goede communicatie is door je aan te melden als klant via de pagina Afspraak of vraag aan een boekhouder

afspraak of vraag aan een boekhouder